Training en/of leiding geven bij RKSV Nuenen

Algemeen

• Alle trainers en begeleiders dienen lid te zijn van de club: inschrijven kan gratis via https://www.rksvnuenen.nl/lidworden
      geef aan bij opmerkingen dat je trainer of begeleider bent
    • Alle trainers en begeleiders dienen een (gratis) VOG aan te vragen via de club: https://www.rksvnuenen.nl/vog
    • Zorg voor een sportieve uitstraling, kom in sportkleding naar de trainingen
    • We willen dat alle kinderen met plezier bij RKSV Nuenen voetballen. Zorg voor een positieve sfeer bij trainingen en wedstrijden waar iedereen zich op zijn gemak voelt.
    • Nieuwe spelers worden zo veel mogelijk evenredig verdeeld over de teams. We willen in principe geen nieuwe leden weigeren. Halverwege het seizoen zal er bekeken worden of we een nieuw team kunnen toevoegen.
      Dit zal betekenen dat we soms 9 of 10 spelers per team hebben.
    • Wijs ouders op “mijn kind gaat voetballen bij RKSV Nuenen” (invoegen link naar website) hierop staat belangrijke informatie over voetballen bij RKSV Nuenen

Trainingen

• Per team zijn er voldoende ballen en een ladder beschikbaar; let op mogelijk gebruiken 2 teams per ballenhok tegelijkertijd de ballen; neem ze dus niet allemaal mee
      De trainers zijn verantwoordelijk voor de ballen: zorg dat aan het einde van de trainingen en wedstrijden alle ballen, uit het netje, weer terug komen in het ballenhok
      (Per jaar “verdwijnen” er nog steeds tientallen ballen….)
    • Teams zorgen zelf dat er minimaal 1 en het liefst 2 trainers per training beschikbaar zijn. Probeer een ouder in te schakelen als de standaard trainers een keer niet beschikbaar zijn.
    • Ruim na de trainingen mee het veld op; na je eigen training begint meestal meteen de volgende training en dient het veld beschikbaar te zijn
    • Douchen is mogelijk na de training maar niet verplicht
    • Alleen trainers mogen in het ballenhok komen om spullen te pakken of terug te brengen. Dit om te voorkomen dat het te druk wordt in het ballenhok.

• Regel met de ouders een rijschema voor uitwedstrijden
    • Het sportpark gaat om 8.00u open. Indien er eerder vertrokken moet worden zorg dan de shirts op donderdag of vrijdag al meegenomen zijn
    • De club zorgt voor de shirts. Deze zijn in een tas beschikbaar in het washok
      Zorg dat na de (uit)wedstrijden de shirts weer terug komen bij het washok zodat de shirts gewassen kunnen worden.
      Laat het de coördinator weten als er iets met de shirts is (kapot, te groot\te klein, te weinig, …)
    • Zorg bij thuis wedstrijden voor het opzetten van het veld (hoedjes en goals)
    • Bij thuiswedstrijden meldt je je voor de wedstrijd bij het wedstrijdsecretariaat. Dit i.v.m. eventuele wijzigingen.
    • Na een thuiswedstrijd graag de uitslag doorgeven op het wedstrijdsecretariaat en desgewenst zelf de uitslag invullen in de KNVB Wedstrijdzaken app.
    • Bij thuiswedstrijden zijn de teams verantwoordelijk voor een leveren van een spel begeleider.
    • Voor meer informatie en spelregels bij de wedstrijdvorm 6-tegen-6 zie ook:
    • Voor meer informatie en spelregels bij de wedstrijdvorm 8-tegen-8 zie ook:
    • Kijk of het veld na de wedstrijd ook weer moet worden opgeruimd.
    • De trainer/leider controleert als laatste voor vertrek de kleedkamer. Zorg ervoor dat alles netjes en droog wordt achtergelaten en dat er niets blijft liggen.
    • Douchen na de wedstrijd is een dringend advies. Probeer hier met ouders samen uit te komen bij bezwaren.
    • Voor meisjes is er een aparte kleedkamer beschikbaar bij thuis wedstrijden
    • Ouders zijn in principe niet welkom in de kleedkamers behalve op uitnodiging van de trainer\coach.
    • Omdat meerdere teams tegelijkertijd de kleedkamers gebruiken: plaats tassen onder de banken aan 1 kant van de kleedkamer.
      (laat uiteraard geen waardevolle spullen in de kleedkamer)
    • Na thuiswedstrijden kan er voor het eigen team en het gast team een kan ranja bij de kantine gehaald worden.