• Old Stars

• Waarom walking football voor Oldstars?

• Voetballen is leuk; ook voor 60 plussers!
    • In de regio zijn, met PSV als kartrekker, al verschillende clubs met walking football activiteiten begonnen,
    • Je kunt je aanmelden voor de Oldstars van RKSV Nuenen vanaf 60 jaar; mannen en vrouwen zijn welkom!
    • Ook voor 60 plussers is bewegen gezond, zeker onder leiding van een deskundige trainer,
    • Naast het sporten zijn de sociale contacten heel belangrijk en hieraan wordt ook bijzondere aandacht besteed.

Hoe werkt het bij RKSV Nuenen?

• Aanmelden met het speciale aanmeldingsformulier voor Oldstars RKSV Nuenen onderaan deze pagina.
    • Contributie €102,= per seizoen,
    • Eenmalig een kledingpakket kopen voor €95,= bestaande uit trainingspak, broekje, kousen en een thermo-ondershirt. Het shirt is gratis.
    • Iedere woensdag tijdens het voetbalseizoen een Oldstars training van 9:15 tot 12:15 uur:
      • 09:15 Koffie en bijpraten,
      • 09:45 Omkleden,
      • 10:00 Warming up, speloefeningen en techniek en een partijtje voetballen,
      • 11:30 Einde veldtraining, douchen en omkleden,
      • 12:00 Nazit met koffie.
    • Ieder jaar nemen we deel aan een drietal toernooien in de regio en we nodigen ook andere walking football teams uit of bezoeken deze voor een gezamenlijke training.

Oldstars: hoe voetballen we?

• We spelen op een kwart veld,
    • Kleine goaltjes zonder keeper,
    • Officieel spelen we zes tegen zes, maar dat is bij trainingen flexibel,
    • Niet rennen maar snelwandelen,
    • De bal mag niet boven heuphoogte worden gespeeld,
    • Geen tackles of lichamelijk contact toegestaan,
    • Schieten op doel pas vanaf de middenlijn,
    • Geen ingooi maar inspelen met de voet of in dribbelen,
    • We beschikken over een door PSV ter beschikking gestelde gediplomeerde trainer die werkt volgens het Athletic Skills Model.

Voor meer informatie kun je contact op nemen met de walking football coördinatoren van RKSV Nuenen:

Arno Dekkers (a.dekkers37@upcmail.nl of 06-37296921
    Rens van den Nieuwenhof (l.vandennieuwenhof01@onsnet.nu of 06-22904248)

Video Oldstars

• Aanmeldformulier Old Stars