• Vanaf 1 juli 2021 wordt statiegeld op kleine petflessen ingevoerd. Omdat ook wij bij de RKSV Nuenen water en frisdranken in plastic flessen verkopen, heeft dit ook voor jullie als lid impact. Goed om te weten dat sportlocaties niet verplicht zijn om flessen in te nemen en statiegeld uit te betalen; sportlocaties vallen onder de vrijwillige innamepunten.

Omdat ook de RKSV Nuenen flesjes gaat innemen, zal de opbrengst van het statiegeld ten gunste van de eigen vereniging laten vallen maar ook aan diverse interne en externe goede doelen

Ook levert deze gescheiden inzameling een vermindering van kosten en volume van het restafval.

Er zijn diverse “donatie" bakken aanwezig op de club. De flesjes die de RKSV Nuenen inzamelt, worden in  speciale bags via de grossier ingeleverd.

Dus zet je in voor een goed milieu en voor een goed doel !