• Nuenen, 21 Juni 2023

    Beste leden, ouders/verzorgers en vrijwilligers,

    Achter de schermen zijn we druk bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen. Zoals gemeld in de 1ste update mail van het bestuur van 11 april jl. hebben we de processen t.a.v. het gebruik van de kleding en de trainingsmaterialen onder de loep genomen. Deze processen liepen namelijk niet soepel. Verlies van shirts, ballen en materialen. Naast de frustratie die dit teweeg brengt, drukt de bijbehorende kostenpost steeds meer op het budget.

    Daarom heeft het bestuur een nieuw kleding- en materiaalmodel/beleid opgesteld dat zal ingaan vanaf de start van het nieuwe seizoen. 

    De meest opvallende veranderingen hebben we onder aan dit bericht op een rijtje gezet.

    Het nieuwe model houdt in dat de vereniging meer verantwoordelijkheid en eigenaarschap bij de teams zal neerleggen. Shirts, ballen en materialen worden aan het begin van het seizoen aan de teams in bruikleen uitgegeven en de teamleiding tekent hiervoor via een uitgifte-/innameformulier. Aan het einde van het seizoen worden deze op dezelfde wijze weer ingenomen. Tussentijds zullen steekproefsgewijs controles plaatsvinden. Schade en verlies is voor rekening van de teams. 

    Om de teams in staat te stellen deze verantwoordelijkheid naar behoren te dragen zullen shirts, ballen en materialen worden beheerd op basis van een gesloten systeem: elk team krijgt een eigen mobiele trolley (inclusief sleutel) met ballen en hoedjes, waarvoor elk team gedurende het seizoen verantwoordelijk is. Trainingshesjes vallen hierbuiten en zullen vooralsnog centraal worden beheerd. Het gesloten systeem houdt tevens in dat de teams de wedstrijdshirts in eigen beheer krijgen. Shirts worden niet langer centraal gewassen en niet meer bewaard op de club. Dit vergemakkelijkt ook het accommodatiebeheer, omdat teams bij uitwedstrijden niet meer het gebouw in hoeven om de shirts op te halen. 

    We willen het nieuwe model een goede start geven. We hebben fors geïnvesteerd in nieuwe shirts, ballen en materialen om alle teams te voorzien van complete sets en goede ballen, zodat we met ingang van het volgende seizoen 'recht staan'.

    Shirts, ballen en materialen zullen per team worden uitgegeven op te organiseren uitgiftedagen in juli/augustus. Jullie zullen separaat nog hierover worden geïnformeerd.

    Let op: Een en ander betreft een enorme operatie (aanschaf, vervanging, aanvulling, inrichting m.b.t. ballentrolleys) en hiervoor is extra hulp nodig. Laat ons weten via vicevoorzitter@rksvnuenen.nl als je hierin wil meehelpen (bijvoorbeeld inventarisatie en uitgifte). Zonder extra hulp kunnen we niet uitsluiten dat het langer gaat duren voordat we met het nieuwe model van start kunnen gaan, en dat zou heel jammer zijn!

    We hebben er veel vertrouwen in dat het nieuwe model gaat bijdragen aan een nog mooiere en betere club. Forza RKSV Nuenen! 

    Met vriendelijke groet, 

    Kleding- en materialencommissie (Peer van de Biggelaar, Jan Nijssen)
    Hoofd Voetbalzaken (Joep van Kasteren)
    Bestuur (Joost Heijnen, Peter van Hout, Jo Laeven, Danielle van Stratum)

     

    De belangrijkste uitgangspunten/veranderingen in het kleding- en materialenbeleid hebben we hieronder voor je op een rijtje gezet:

    * RKSV Nuenen stelt voor alle spelers een verplicht wedstrijdshirt ter beschikking (inclusief teamtas) alsmede een trolley met materialen (ballen, hoedjes en 1 sleutel) op basis van bruikleen;

    * Bij de uitgifte wordt het uitgifte-/innameformulier door de trainer/coach van het team ondertekend. Bij het inleveren van de wedstrijdshirts en materialen aan het einde van het seizoen wordt er gezamenlijk gecontroleerd op het juiste aantal wedstrijdshirts en materialen en eventuele beschadigingen. Tussentijds zal er ook gecontroleerd worden op aanwezige wedstrijdshirts en materialen;

    * Bij het ontbreken van wedstrijdshirts en/of materialen, om welke reden dan ook, zal RKSV Nuenen het ontbrekende aantal aanvullen waarbij de kosten hiervoor ten laste komen van het team;

    Teams zijn zelf verantwoordelijk voor het wassen van de wedstrijdshirts: ieder team dient de wedstrijdshirts steeds als een geheel te wassen na iedere wedstrijd die gespeeld is (volg de wasinstructie in het wedstrijdshirt);

    * Per elftal dient een wasschema opgesteld te worden voor de wedstrijdshirts. De trainer/coach is hiervoor verantwoordelijk;

    Kleding - materialen beleid 23/24

  • Trainingskleding en wedstrijd broekjes en sokken kunnen besteld worden via onze webshop in samenwerking met 11Teamsports
    Op de club zijn er een aantal pasmaten beschikbaar zodat de juiste maat besteld kan worden.

    WEBSHOP RKSV NUENEN

  • Wedstrijd kleding RKSV Nuenen

    Naast de webshop waar jullie broekjes sokken en andere kleding kunnen bestellen is er ook een interne kleding commissie die de administratie rondom de teamtassen regelt.

    Alle vragen rondom de wedstrijdshirts zoals kapotte kleding, verkeerde maten, missende kleding etc. kunnen verlopen via deze kleding commissie.

    Stuur een mailtje naar:     kleding@rksvnuenen.nl  en wij nemen z.s.m. contact met je op.

    Heb je vragen over bestellingen / leveringen op de webshop, neem dan contact op met 100% Football

  • Wedstrijdshirt Vrouwen
  • Trainingskleding advies

    Het advies is te trainen met de groene trainingstop, zwarte short en zwarte sokken.
    Het trainingstenue is alleen verplicht voor selectie teams van de RKSV Nuenen