• VOG

Om er voor te zorgen dat mensen met verkeerde bedoelingen zich minder eenvoudig kunnen melden bij organisaties waar kinderen en jongeren hun vrije tijd doorbrengen wordt iedere vrijwilliger bij RKSV verplicht een VoG aan te vragen en in te leveren. Om het belang van een VoG te onderstrepen heeft de Minister van Veiligheid en Justitie besloten dat het aanvragen van een VoG in de sport gratis is.

De aanvraag voor een VoG wordt door de vereniging gedaan, je hoeft dit dus niet zelf te doen.

Wat moet je doen:  LEES DEZE INSTRUCTIE EERST VOLLEDIG DOOR VOOR DAT JE BEGINT………………….

Stap 1 : Vul  hieronder het formulier in voor het aanvragen van een VoG :

Stap 2 : Als je het formulier  hebt verstuurd zal iemand  van RKSV Nuenen  via de website

van  het Ministerie van Justitie een elektronische aanvraag indienen.

Stap 3 : Je ontvangt dan een email van de dienst Justis van het Ministerie van Justitie en Veiligheid
                 waarin je wordt gemeld dat RKSV een aanvraag heeft ingediend voor een Verklaring omtrent Gedrag.
                 In deze email zit een link en als je daarop klikt kun je inloggen met behulp van je Digid.
                 Je moet dus een Digid hebben om deze stap te kunnen doen.
                 Heb je nog geen Digid dan kun je deze gratis aanvragen via
    www.digid.nl/aanvragen
                 Doe dit VOOR je met stap 1 begint.

Stap 4 : Nadat je bent ingelogd met je Digid bevestig je dat je akkoord bent met de aanvraag.
    Stap 5 : Het aanvragen van een VoG is gratis.
    Stap 6 : Indien je aanvraag wordt goedgekeurd  ontvang je je VoG per post binnen 4 weken.
    Stap 7 : Nadat je je originele VoG hebt ontvangen doe je dit origineel  in een envelop en deponeert deze op
                 het Sportpark in de groene brievenbus die beneden in de gang naar kleedkamers 1 & 2 hangt. (onder  de AED)

BELANGRIJK:  Als je problemen hebt met

• het aanvragen van een VOG,
    • het aanvragen van een Digid
    • of wanneer je je zorgen maakt over “of je wel een VOG kunt krijgen”
    •   ??  (een ander probleem)

meldt dit dan in een email aan vog@rksvnuenen.nl  en vermeldt a.u.b.

• je functie bij de vereniging
    • je mobiele nummer
    • het probleem waar je mee zit

Er neemt dan een vertrouwenscontact persoon van de vereniging contact met je op om je te helpen met het aanvragen van een VoG. Je informatie wordt absoluut vertrouwelijk behandeld.

Heb je nog vragen over het aanvragen en verstrekken van een VOG dan kun je deze ook per email stellen aan vog@rksvnuenen.nl

Algemene en specifieke voorlichting omtrent de VoG vindt je via de buttons hier onder:

• VOG Aanvragen