• Info voor vrijwilligers

Beste leden, ouders en verzorgers,

Trainingen, (oefen)wedstrijden, materialen, schone kleedlokalen en een lekker drankje aan de gezellige bar. Zo maar een opsomming van een paar dingen die vanzelfsprekend zijn geworden bij RKSV Nuenen. Je staat er daardoor niet meer bij stil wat er bij komt kijken om dit iedere week weer voor elkaar te krijgen voor een vereniging van 1400 leden.

Gelukkig kunnen we terugvallen op een mooie groep vrijwilligers, maar deze groep vrijwilligers is te klein. Met andere woorden, we doen steeds een beroep op dezelfde mensen om dingen te regelen en te organiseren. Dit zorgt voor een te hoge druk bij hen.

RKSV Nuenen is een vereniging die al 100 jaar bestaat! Wij lenen ons bestaansrecht aan de inzet van vrijwilligers en daarom doen we een beroep op jou. Wil je je vereniging en ons team van vrijwilligers komen versterken?

Wij hebben verschillende vrijwilligersfuncties, zodat er voor iedereen wel iets passends is. Of je nu graag achter de schermen werkt of juist midden in de actie staat, wij hebben vacatures op allerlei gebieden, zoals:

1. Kantinepersoneel: Help mee met het verzorgen van een gezellige sfeer in onze kantine. Bedien onze leden en bezoekers en zorg ervoor dat iedereen zich welkom voelt.
    2. Keukenhulp: Heb je een passie voor eten? Dan kun je ons ondersteunen in de keuken. Bereid heerlijke snacks voor onze leden en gasten.
    3. Materiaalbeheer: Houd je van georganiseerd werken? Help ons met het beheren en onderhouden van ons sportmateriaal, zodat alles in goede staat blijft.
    4. Sportparkdienst: Zorg voor een veilige en gastvrije omgeving tijdens wedstrijden en trainingen. Beantwoord vragen en help waar nodig.
    5. Kledingbeheer: Werk mee aan het beheer van onze sportkleding en zorg ervoor dat iedereen op en top gekleed is voor de wedstrijden.
    6. Communicatie: Help mee met het verspreiden van nieuws en updates over onze vereniging. Ondersteun ons bij het beheren van onze website en social media-kanalen.
    7. Terreinbeheer en groenbeheer: Heb je groene vingers? Help ons met het onderhouden van ons sportterrein en zorg ervoor dat alles er prachtig uitziet.

Daarnaast hebben we ook projectmatig handjes nodig. Bijvoorbeeld met de uitrol van het nieuwe kleding- en materiaalbeleid of bijvoorbeeld bij de organisatie van toernooien.

Uit eigen ervaring kunnen we zeggen dat je in een warm bad terecht komt. Een hele gezellige groep mensen, die allemaal een groen/wit hart hebben. De energie die je erin stopt, krijg je dubbel terug.

Als dank voor de inzet van onze vrijwilligers, organiseren we in september een “kickoff van het nieuwe voetbalseizoen” met een gezellige barbecue. Een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen en successen te vieren. Een uitnodiging hiervoor volgt binnenkort.

Dus, ben jij enthousiast, sociaal en wil je je graag inzetten voor onze geweldige voetbalvereniging? Meld je dan aan als vrijwilliger bij RKSV Nuenen! Samen maken we er een geweldig seizoen van.

Interesse of wil je meer informatie? Neem contact met ons op via vicevoorzitter@rksvnuenen.nl. We kijken ernaar uit om jou te verwelkomen in ons team!

Met sportieve groeten,

Bestuur RKSV Nuenen